METSTRADE 2016 groeit op alle terreinen

• 22 June, 2016

Nieuwe indeling voor ’s werelds grootste vakbeurs voor de pleziervaart

De uitbreiding van de 2016 editie van de METSTRADE Show blijkt een uitstekend besluit van de organisatie. Met meer dan zes maanden te gaan voordat de beurs haar deuren opent is 97% van de oorspronkelijke beursvloer geboekt en verloopt ook het aantal aanvragen voor de nieuwe hal volgens plan. Door in te spelen op de grotere vraag onderscheidt de METSTRADE Show zich nog sterker als nummer één evenement voor scheepsuitrusting en -toebehoren in de pleziervaart. De mooie groeicijfers zijn terug te zien op alle terreinen van de driedaagse vakbeurs. Koppel dit aan de aanzienlijke verruiming van het gemiddelde standoppervlak en het is duidelijk: de pleziervaartsector staat weer goed op de kaart! METSTRADE 2016 wordt gehouden van 15 tot en met 17 november in RAI Amsterdam.

Dit jaar kiezen ook meer bedrijven voor een stand in een van de paviljoens op de METSTRADE Show. In het SuperYacht Pavilion (SYP) zijn al veel meer vierkante meters geboekt dan in juni 2015, met daarbij ook nieuwe deelnemers als Mapei, Nobiskrug en Pin-Craft. Het Marina & Yard Pavilion (MYP) en het Construction Material Pavilion (CMP) tellen nu al net zo veel exposanten als het totale aantal deelnemers op die paviljoens in 2015. Bekende nieuwkomers zijn onder meer Marina Projects en Dockmarine in het MYP en Scott Bader en BNS Industrial in het CMP.

Topmerken kiezen voor nieuwe Hal 7

Marktleiders als Yamaha en Dometic en vele andere bedrijven hebben hun keuze al laten vallen op de nieuwe Hal 7, die de beursvloer met 3000 m2 uitbreidt. Om de nieuwe hal optimaal te integreren en extra netwerk mogelijkheid te bieden is het succesvolle InnovationLAB (met podium) verplaatst naar de ingang van Hal 7. Er ontstaat één centrale innovatiehub samen met de speciale presentaties van de winnende en genomineerde producten van de prestigieuze DAME Design Award. Het IBI perscentrum bevindt zich ook hier.

“We zijn erg blij met zo veel boekingen al zo lang voordat de beurs van start gaat,” aldus Irene Dros, Manager Maritime-METSTRADE bij RAI Amsterdam. “Dat er nu al zoveel interesse is in de METSTRADE Show - terwijl het evenement dit jaar groter is dan ooit - maakt het extra bijzonder. Het is ook goed om zoveel bedrijven te zien die voor het eerst meedoen; een extra stimulans om de show verder te laten uitgroeien als dé ontmoetingsplaats voor de mondiale pleziervaartsector. Nu is het aan ons op deze mooie ontwikkelingen opvolging te geven en de aankomende edities de nadruk te leggen op het verwelkomen van nóg meer bezoekers uit de wereldwijde pleziervaartsector. Daar gaan we mee aan de slag."

METSTRADE website »

METSTRADE press website »

Halindeling

Over de METSTRADE Show

De METSTRADE Show is het vlaggenschip van METSTRADE, het meest toonaangevende platform ter wereld voor professionals in de bedrijfstak voor scheepsuitrusting en -toebehoren. ’s Werelds grootste vakbeurs voor uitrusting, materiaal en systemen voor de internationale pleziervaart wordt georganiseerd door RAI Amsterdam in samenwerking met de International Council of Marine Industry Associations (ICOMIA). De METSTRADE Show biedt conferenties, evenementen en drie paviljoens toegspitst op specifieke segmenten: het SuperYacht Pavilion (SYP), het Marina & Yard Pavilion (MYP) en het Construction Material Pavilion (CMP). METSTRADE 2016 vindt plaats van 15 tot en met 17 november in RAI Amsterdam.

Noot voor redacteuren (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Brand Marketing Manager: Petra IJmker